tirsdag 7. juli 2009

Hennig Olsen

Her om dagen var vi på båttur, min svoger, søster, Jossen og mamma. Det er noen uker siden, og jeg ble kjøpt en hel iskrem til.!! Wee, tenker man. Is er godt i sommersola. Men ikke denne iskremen, nei! Kjeksen var jaggu opp-ned i isen og det ble masse klin overalt når jeg prøvde å sleike den i meg.. 

Når jeg kom hjem igjen til stora stan (Oslo) sendte jeg en mail til selveste iskremens bestefar, Hennig Olsen og klagde høflig på min opplevelse de fikk ta sin del av ansvaret for. En ukes tid senere fikk jeg svar i posten; et brev med gavekort på 1 eske sjokoladeis sparepakke. HAH!! Den koster omtrent det samme som min egen vannskapte iskrem og smaker en fjerdedel så godt! Selveste bonusen, hjertesaken i min påfølgende klage, var at denne usle og latterlige, dette fattige og elendige forsøk på å kompensere for min opplevelse til sjøs, måtte hentes på Hvalstad mange mange kilomoter utenfor Oslo!

Hva skal man gjøre? Klage igjen:


God dag! 


For en tid tilbake siden kjøpte jeg en is med kjeksen opp-ned. Min henvendelse fikk jeg tilbakemelding på, i form av et gavekort og et brev med beklagelse om inntrufne hendelse..


Mitt nåværende spørsmål retter seg mot gleden av gavekortet på 1 eske kroneis skjokolade sparepakke. I og for seg er ikke dette noen favoritt, i motsetning til isen jeg klaget på, men først og fremst virker det på meg som lite hensiktsmessig å ta meg til Nye vakåsvei nummer 6 på Hvalstad utenfor Oslo for å hente meg en sparepakke med kroneis! Det koster meg langt mindre penger, og ikke minst tid, å kjøpe akkurat samme produkt i butikken.. Gavekortet, altså kompensasjonen for min feilproduserte is, er verdt mindre, både i kroner og glede, enn den skarve sum av like under tredve kroner, som isen jeg klagde på kostet... den koster meg faktisk mye mer! Dessuten ville iskremen i sparepakken ha smeltet lenge før jeg ville ha rukket å spise isen, i sommervarmen, spesielt om jeg velger å sykle og ikke bruke penger på buss (som garantert ville gitt meg en pappkartong med fløte) eller drosje..


Hva slags gavekort er dette egentlig? Er dette ment som en oppriktig kompensasjon? Er en kunde vært en sparepakke med kroneis?


Eksempelvis, på en real kompensasjon kjøpte jeg uheldigvis en pose julemix uten skjokolade av Brynild for et drøyt halvår siden. Tilbake fikk jeg en hel ekse med forskjellig godteri til tyve ganger verdi av julemixposen..

(Jeg forstår at å sende is i posten er meningsløst.) 


Jeg synes deres kompansasjon var heller slapp, i tillegg kommer arbeidet med å løse gavekortet (tipper jeg rett, kommer kortet til å henge på kjøleskapsdøren til det er utgått, desverre).


Heldigvis kan jeg meddele at jeg kommer til å spise isen deres like ofte om før, endog med en liten bitter smak i munnen.. Selve smaken av deres iskrem er det ingen som slår..


Takk for god is og p.f takk respons på min andre henvendelse.


Mvh Knut Erlend
...
  
Så hva skjedde?

Da en brun og klumpete konvolutt lå foran døren til mitt rom i mitt kollektiv på Bislett (Andreas Richard Daman Nilsson hadde lagt den der, for han tar alltid inn posten) ble jeg uhyre spendt.. Hva hadde Hennig Olsen v/Wenche Larsen funnet på for noe nå, for å stilne den skrikete grinerungen fro Oslo som ikke nøyer seg med 1 kroneis skjokolade sparepakke i kompensasjon for én ødelagt iskrem?   ...   Jeg var så spendt at jeg fikk frynser i buksene.

Jeg fikk intet mindre enn et nytt gavekort på 2 esker kroneis skjokolade, 2 esker kroneis jordbær og en ekstremt tung og massiv iskremskje med Hennig-Olsen logo på.!

Hva skal man si?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar