God dag!
For en tid tilbake siden kjøpte jeg en is med kjeksen opp-ned. Min henvendelse fikk jeg tilbakemelding på, i form av et gavekort og et brev med beklagelse om inntrufne hendelse..
Mitt nåværende spørsmål retter seg mot gleden av gavekortet på 1 eske kroneis skjokolade sparepakke. I og for seg er ikke dette noen favoritt, i motsetning til isen jeg klaget på, men først og fremst virker det på meg som lite hensiktsmessig å ta meg til Nye vakåsvei nummer 6 på Hvalstad utenfor Oslo for å hente meg en sparepakke med kroneis! Det koster meg langt mindre penger, og ikke minst tid, å kjøpe akkurat samme produkt i butikken.. Gavekortet, altså kompensasjonen for min feilproduserte is, er verdt mindre, både i kroner og glede, enn den skarve sum av like under tredve kroner, som isen jeg klagde på kostet... den koster meg faktisk mye mer! Dessuten ville iskremen i sparepakken ha smeltet lenge før jeg ville ha rukket å spise isen, i sommervarmen, spesielt om jeg velger å sykle og ikke bruke penger på buss (som garantert ville gitt meg en pappkartong med fløte) eller drosje..
Hva slags gavekort er dette egentlig? Er dette ment som en oppriktig kompensasjon? Er en kunde vært en sparepakke med kroneis?
Eksempelvis, på en real kompensasjon kjøpte jeg uheldigvis en pose julemix uten skjokolade av Brynild for et drøyt halvår siden. Tilbake fikk jeg en hel ekse med forskjellig godteri til tyve ganger verdi av julemixposen..
(Jeg forstår at å sende is i posten er meningsløst.)
Jeg synes deres kompansasjon var heller slapp, i tillegg kommer arbeidet med å løse gavekortet (tipper jeg rett, kommer kortet til å henge på kjøleskapsdøren til det er utgått, desverre).
Heldigvis kan jeg meddele at jeg kommer til å spise isen deres like ofte om før, endog med en liten bitter smak i munnen.. Selve smaken av deres iskrem er det ingen som slår..
Takk for god is og p.f takk respons på min andre henvendelse.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar